" Όλα τα παιδιά μαθαίνουν, απλώς όχι την ίδια μέρα και ούτε με τον ίδιο τρόπο."

Καλωσορίσατε στη ΒΑΘΜΙΔΑ

 

Ο εκπαιδευτικός πολυχώρος ΒΑΘΜΙΔΑ που βρίσκεται στο Γαλάτσι δημιουργήθηκε με μεράκι, όρεξη και κέφι από εκπαιδευτικούς στοχεύοντας στις κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν στους μαθητές κάθε σχολικής βαθμίδας (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) να αναπτύξουν την προσωπικότητα και τις δεξιότητές τους.

Είμαστε και οι ίδιοι γονείς και γνωρίζουμε πολύ καλά τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.

Συμμεριζόμαστε τη διάθεση και την αγωνία των γονιών να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους το καλύτερο δυνατόν για το μέλλον τους.

Προσαρμόζουμε τη διδασκαλία στις ανάγκες και τις δεξιότητες του μαθητή προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία στον υπέροχο κόσμο της γνώσης και της μάθησης.

Με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους και πολυετή εμπειρία στο χώρο παρέχουμε στα παιδιά την ευκαιρία και τη δυνατότητα να εξελιχθούν μαθησιακά σε ένα χώρο ευχάριστο, νόμιμο και αδειοδοτημένο ως εκπαιδευτική δομή.

 

Σας περιμένουμε  να γνωριστούμε και να σχεδιάσουμε μαζί το εκπαιδευτικό μέλλον του παιδιού σας!

Σχέση Εμπιστοσύνης ...

Φροντιστήριο Γυμνασίου-Λυκείου

Φροντιστήριο
Γυμνασίου-Λυκείου

Τμήματα Αριστείας

Προετοιμασία για Πρότυπα

... από τις μικρές ηλικίες

Σχολική Μελέτη

Αγγλικά

Εκπαιδευτικές
Ημερίδες

Νόμιμο Φροντιστήριο - Μέλος ΣΕΦΑ & ΟΕΦΕ

Ιστολόγιο

 

Οι Ελληνες στοχαστές έβαλαν τάξη στις έννοιες, οδήγησαν τον άνθρωπο από τον μύθο στον λόγο... Βάζοντας τάξη στη λειτουργία του λόγου, οι Ελληνες σοφοί επινόησαν τους λογισμούς, τον συλλογισμό, τη λογική...

 

Πάνε τουλάχιστον 35 αιώνες που η ελληνική γλώσσα γράφεται, και τουλάχιστον 40 αιώνες που μιλιέται στον ίδιο χώρο, την ύστατη αιχμή της Χερσονήσου του Αίμου. Χάρη στη φιλοπεριέργεια και την εφευρετικότητα των Ελλήνων έχουμε το προνόμιο να απολαμβάνουμε, εμείς οι σύγχρονοι επίγονοι, έναν από τους πιο ανεπτυγμένους πολιτισμούς της Δύσης. Το χρέος μας απέναντι στον ελληνικό πολιτισμό παραμένει απεριόριστο όσον αφορά τις τέχνες και τις επιστήμες· κι όμως οφείλεται η προκοπή μας κατά κύριο λόγο στη γραπτή παράδοση. Πολλές χώρες διαθέτουν αξιοθέατα μνημεία και τοπία, αλλά καμία άλλη χώρα δεν προσφέρει τέτοιο θησαυρό κειμένων σε όλους τους τομείς της διάνοιας και της δημιουργίας.


Η ελληνική γλώσσα διέσωσε και αφομοίωσε ό,τι χρήσιμο είχε να επιδείξει ο μεσογειακός περίγυρος και πολιτισμός: η ελληνική αποθησαύρισε ξένες λέξεις όπως «θάλασσα», «Αθηνά», «Κόρινθος», «λαβύρινθος», «οίνος», «έλαιον», «κυπάρισσος» και των πολιτικών συστημάτων τα γνωστά «βασιλεύς», «τύραννος», «κυβερνήτης» και «άναξ».


Η πιο ουσιώδης προσφορά της ελληνικής γλώσσας ξεπερνάει το θέμα του λεξιλογίου: πρόκειται για τη δόμηση του λόγου. Οι Ελληνες στοχαστές έβαλαν τάξη στις έννοιες, οδήγησαν τον άνθρωπο από τον μύθο στον λόγο. Ο λόγος σημαίνει πρώτα το όργανο της σκέψης, μετά τη δυνατότητα του σκέπτεσθαι, ύστερα τη λειτουργία της σκέψης, σημαίνει και την εσωτερική έννοια που εμφανίζεται στον νου, την ιδέα, τη λέξη που εξωτερικεύεται, τον προφορικό λόγο, και τέλος τον γραπτό λόγο. Βάζοντας τάξη στη λειτουργία του λόγου, οι Ελληνες σοφοί επινόησαν τους λογισμούς, τον συλλογισμό, τη λογική. Αν σήμερα αναλύουμε τις προτάσεις του λόγου με την ορολογία της γραμματικής, «sujet» [sub-jectus], «objet» [ob-jectum], «subjonctif» [sub-junctivus], το χρωστάμε στην ελληνική λογική του λόγου «υπο-κείμενο», «αντι-κείμενο», «υπο-τακτική».

 

Με το εργαλείο της λογικής, ίσως η μεγαλύτερη κατάκτηση της ελληνικής υπήρξε –και υφίσταται πάντα– η δυνατότητα να δημιουργεί κατά βούληση αφηρημένες έννοιες και σύνθετες λέξεις. Οι Ρωμαίοι κατάλαβαν πρώτοι την ανωτερότητα της ελληνικής και αφομοίωσαν στη γλώσσα τους άπειρες ελληνικές λέξεις. Το ίδιο έκαναν οι Λατίνοι του Μεσαίωνα, οι οποίοι δημιούργησαν με τη σειρά τους νεολογισμούς όπως «metaphysica», που υιοθέτησαν στη συνέχεια οι Ελληνες, όπως για παράδειγμα τον όρο «μεταφυσική». Από κει χιλιάδες όροι, επιστημονικοί και κοινοί, έχουν εμπλουτίσει τις δυτικές γλώσσες. Δεν είναι μόνο οι λέξεις «pédagogie», «cosmologie» που προέρχονται από τα ελληνικά, αλλά ακόμα και κοινές λέξεις όπως «pause» [παύσις], «attention» [ad-tendo / προσ-οχή] και άλλες μέσω της λατινικής πολλές φορές.

 

Οι Ελληνες στοχαστές έβαλαν τάξη στις έννοιες, οδήγησαν τον άνθρωπο από τον μύθο στον λόγο.

Καταλήγοντας, δηλώνω ενσυνείδητα ότι πολύ τυχερός είναι αυτός που σκέπτεται και μιλάει ελληνικά γιατί έχει τη δυνατότητα –αν θέλει– να εμβαθύνει στην ερμηνεία του σύμπαντος με τη μητρική γλώσσα του δυτικού πολιτισμού. Η ελληνική, με τη λογική και τον θησαυρό βασικών εννοιών που διαθέτει, στηρίζει κάθε μορφωμένο άνθρωπο της εποχής μας που επιθυμεί να κατανοήσει τον κόσμο και να μάθει άλλες γλώσσες. Η ελληνομάθεια είναι το «σήμα κατατεθέν» του καλλιεργημένου πολίτη του αιώνα μας.

Ζήτω η ελληνική γλώσσα!

 

Άρθρο του Ζακ Μπουσάρ, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, στην ηλεκτρονική έκδοση της Καθημερινής 6/2/2022

Σχολική Μελέτη;

 

Μηv το σκέφτεσαι περισσότερο!

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook ή ακολουθήστε μας στο Instagram για να λαμβάνετε πρώτοι ό,τι νέο και καλύτερο έχουμε για εσάς!